وبلاگ پِی زیتو

رفع خطای ووکامرس: هیچ روش پرداختی در دسترس نیست
راهکارها

رفع خطای ووکامرس: هیچ روش پرداختی در دسترس نیست

در آپدیت جدید ووکامرس مشتریان در هنگام تسویه حساب فروشگاه در بخش انتخاب درگاه با این خطا روبرو می شوند و درگاه های پرداخت به آنها نمایش داده نمی شود. این خطا بدلیل تغییرات ووکامرس در نسخه های جدید است و پلاگین های پرداختی که با این تغییرات سازگار و آپدیت نشوند با این مشکل روبروی خواهند شد.

در ادامه با جزئیات بیشتر و روش حل آن آشنا خواهیم شد.

این مشکل سایت های زیادی را با خطا روبرو کرده است، متاسفانه می توان گفت در حال حاضر هیچ‌یک از پلاگین های درگاه های پرداخت موجود با نسخه جدید ووکامرس سازگار نیستند و سایت هایی که از نسخه جدید ووکامرس راه اندازی شوند با نصب و تنظیم پلاگین های پرداخت درگاه های ایران با خطای زیر در مراحل تسویه حساب روبرو شده و امکان انتخاب درگاه و ادامه مراحل پرداخت برای مشتریانشان وجود نخواهد داشت.

خطای مربوطه: هیچ روش پرداختی در دسترس نیست. این ممکن است یک خطا از جانب ما باشد. لطفا در صورت نیاز به راهنمایی برای سفارش خود با ما تماس بگیرید.

علت خطای "هیچ روش پرداختی در دسترس نیست" چیست ؟

در آپدیت جدید پلاگین فروشگاهی ووکامرس، در برگه مربوط به پرداخت (تسویه حساب) دیگر ووکامرس از شرتکد استفاده نمی کند و به جای آن یک آیتم بصورت بلوک به آیتم های ویرایشگر گوتنبرگ اضافه کرده است. این ویژگی امکانات بسیار خوبی در زمینه با تغییر و ویرایش آیتم‌ها و طراحی صفحه تسویه حساب در اختیار مدیران سایت ها قرار می دهد.

و در نسخه های جدید از این پس به صورت پیش فرض از این آیتم برای برگه پیش فرض تسویه حساب (پرداخت) ووکامرس استفاده خواهد کرد.

تسویه حساب گوتنبرگ ووکامرس

پلاگین های پرداخت ووکامرس قدیمی که با صفحه تسویه حساب یا همان پرداخت ووکامرس با شرتکد سازگار بودند اکنون بر روی سایت هایی که برگه پرداختشان بر اساس المنت بلوک ویرایشگر گوتنبرگ طراحی شده است سازگار نبوده و در صورت نصب و فعالسازی هم در صفحه صورت حساب نمایش داده نمی شوند.

برای سازگاری پلاگین های پرداخت حتما باید بر اساس تغییرات جدید آپدیت شوند.

البته پلاگین دستیار پرداخت پِی زیتو اکنون هم با صفحات پرداخت و تسویه حساب ووکامرس در حالت شرتکد و هم در حالت المان بلوک در ویرایشگر گوتنبرگ سازگاری کامل دارد.

راه حل خطای "هیچ روش پرداختی در دسترس نیست"

۱- بروزرسانی پلاگین‌های پرداخت:

متاسفانه تمام پلاگین های موجود برای درگاه های پرداخت کشور هم‌اکنون در تاریخ نگارش این مقاله با آپدیت جدید سازگار نیستند و برای استفاده از این پلاگین ها حتما باید توسط برنامه نویس و تولید کننده آن بروزرسانی شوند.

۲- استفاده از دستیار پرداخت پِی زیتو

پلاگین پِی زیتو در حال حاضر هم با صفحات پرداخت ووکامرس با حالت شرت کد و هم با نوع جدید صفحات پرداخت و تسویه حساب ووکامرس یعنی بصورت المنت در ویرایشگر گوتنبرگ سازگاری کامل و ۱۰۰٪ دارد که شما می توانید با خیال راحت این پلاگین را جایگزین تمام پلاگین های درگاه پرداخت خود نمایید و به همه درگاه های پرداخت مستقیم و پرداخت یار متصل شوید.

پلاگین دستیار پرداخت پِی زیتو یک افزونه جامع مالی و پرداختی است که می تواند تمام پلاگین های وردپرس که نیاز به درگاه پرداخت دارند، از جمله ووکامرس را به همه درگاه های پرداخت مستقیم و واسط متصل کند و همینطور امکانات گسترده مالی و پرداختی دیگری نیز در اختیار سایت شما قرار می دهد که علاوه بر این امکانات باعث بهینه سازی و افزایش انعطاف بخش مالی و پرداختی فروشگاه شما خواهد شد.

پلاگین پِی زیتو سازگار با برگه پرداخت گوتنبرگ

۳- برگرداند صفحه تسویه حساب به حال قدیمی شرتکت (روش غیر اصولی)

یک روش غیر استاندارد و غیر اصولی دیگر نیز وجود دارد که ما آن را به شما توصیه نمی کنیم.

برای این کار شما می توانید وارد برگه مربوط به تسویه حساب یا پرداخت ووکامرس شوید و با حذف بلوک تسویه حساب گوتنبرگ ووکامرس، یک بلوک جدید از نوع شرت کد تعریف نموده و شرتکد [woocommerce_checkout] را در آن قرار دهید.

این روش یک روش غیر اصولی است و شما را از بسیاری از امکانات آپدیت جدید ووکامرس محروم نموده و برای شما و سایتتان محدودیت ایجاد می کند. همینطور ممکن است در آینده مجددا این بخش از سایت شما دچار مشکل شود.