وبلاگ پِی زیتو

آی پی (IP) و پورت جهت اعلام به درگاه پرداخت
راهکارها

آی پی (IP) و پورت جهت اعلام به درگاه پرداخت

در هنگام دریافت درگاه پرداخت اینترنتی معمولا اطلاعاتی فنی از سایت و سرور از شما درخواست می کنند که یکی از آنها آی پی IP است. پیدا کردن آی پی در خیلی از مواقع بسیار دشوار بوده و پذیرنده را به دردسر می اندازد.

در ادامه شیوه پیدا کردن آی پی ip، پورت و بعضی از گزینه های مورد نیاز که در هنگام دریافت درگاه از شما می خواهند را ارائه خواهیم کرد.

در سرورها و هاست هایی که شبکه ساده‌ای دارند معمولا شما می توانید آی پی اصلی سرور را به درگاه اعلام کنید. اما در بسیاری از سرورهای و هاست های اشتراکی حرفه‌ای با یک شبکه پیچیده روبرو هستیم و مشاهده می کنیم که مدیر سرور برای هر موضوع یک آی‌پی مجزا در نظر گرفته است، که دراین صورت شناسایی و بدست آوردن آی پی کار ساده ای نیست.

۱- پیدا کردن آی پی سرور جهت اعلام به درگاه

۲- گزینه های درخواستی در فرم های دریافت درگاه

 

پیدا کردن آی پی سرور جهت اعلام به درگاه

همانطور که گفته شد در سرور هایی که شبکه‌های پیچیده و حرفه ای دارند آی پی مربوط به درگاه با آی‌پی اصلی سرور که شما معمولا آن را میبینید متفاوت است و اکثرا به اشتباه این آی‌پی را به درگاه اعلام میکنند و با خطای آی‌پی از طرف درگاه مواجه می شوند.

ما در پِی زیتو بر اساس الگوریتم‌های حرفه‌ای، بخشی را فراهم کردیم که شما به راحتی آی‌پی فعلی سایتتان که مربوط به درگاه پرداخت است را مشاهده نموده و بتوانید آن را با خیال راحت به درگاه اعلام کنید.

برای مشاهده این بخش فقط لازم در افزونه پِی زیتو (هر سه نسخه رایگان، تجاری و حرفه‌ای)، به منوی داشبورد مراجعه کنید. (اگر این بخش را مشاهده نمی کنید، با پشتیبانی ما در ارتباط باشید)

مشاهده آی پی سرور برای درگاه پرداخت

 

گزینه های درخواستی در فرم های دریافت درگاه

برخی موارد در فرم های درخواست درگاه وجود دارد که ممکن است یافتن آنها کمی دشوار باشد و البته بسیاری از این فرم ها قدیمی هستن و موارد درخواستی درآن‌ها عملا کاربری ندارد ولی مجبور هستید آنها را برای درخواست درگاه تکمیل نمایید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

آدرس دامنه (url): همان آدرس سایتتان را وارد کنید.

آی پی: طبق آموزش بالا از داشبورد پِی زیتو میتوانید آی پی سایتتان را پیدا کنید.

آدرس برگشت (callback url): همان آدرس سایتتان را وارد کنید.

پورت: 443

پورت آدرس برگشت: 443

پورت دیتابیس یا پایگاه داده: 1433

 

اگر با این مقاله سوال و مشکلتان رطرف نشد و یا نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید حتما با پشتیبان پِی زیتو در ارتباط باشید.