وبلاگ پِی زیتو

واریز شناسه دار برای وردپرس و جوملا!
اخبار

سرویس واریز شناسه دار برای وردپرس و جوملا!

در آپدیت جدید پِی زیتو امکان استفاده از سرویس واریز شناسه دار (پرداخت شناسه دار) بر روی تمام سایت‌های وردپرس و جوملا فراهم شده. با این سرویس کاربران می توانند بدون مشکلِ سقف پرداخت و بدون نیاز به پرداخت از طریق درگاه آنلاین، مبالغ مورد نظر خود را پرداخت نمایند در این شیوه مراحل ایجاد و تایید پرداخت بصورت کاملا خودکار انجام می شود.

در واقع سرویس پرداخت شناسه دار یک سرویس بی نظیر برای جابجایی مبالغ بالا بدون سقف پرداخت است که به کاربر اجازه میدهد مبالغ بزرگ و کوچک مورد نظر خود را از یک یا چندین حساب در بانک های مختلف به حساب فروشنده، خدمات دهنده یا فروشگاه واریز کند.

واریز شناسه دار یا پرداخت شناسه دار چیست ؟

یک سرویس پرداخت با ویژگی های زیر است:

۱- عدم وجود سقف پرداخت برای مبلغ واریزی

۲- امکان واریز در چند تراکنش

۳- امکان واریز از حساب‌ها و بانک های مختلف

۴- امکان واریز از حساب افراد مختلف

۵- بدون نیاز به اینماد و کدپیگیری مالیاتی

تاکنون شرکت‌های مختلف اقدام به اجرا و ارائه سرویس پرداخت شناسه دار نموده اند، پی زیتو در حال حاضر از سرویس پرداخت شناسه دار جیبیت استفاده می کند که مزیت اصلی آن امکان استفاده و پیاده سازی در سایت خود فروشگاه از طریق وبسرویس است.

سرویس پرداخت شناسه دار یک سرویس آنلاین محسوب نمی شود و زمان تایید تراکنش های آن بین ۳۰ دقیقه تا چند ساعت می تواند متفاوت باشد.

فرآیند درگاه واریز شناسه دار

در فرآیند واریز شناسه دار کاربر می تواند در سایت شما اقدام به شارژ موجودی کیف پول خود از طریق واریز شناسه دار کند.

پس از احراز هویت شماره ملی، تاریخ تولد، شماره شبا(ها) و موبایل واریز کننده، یک شناسه واریز ایجاد می شود که شامل اطلاعات شخصی واریز کننده و از همه مهم تر شماره شبا یا شباهای آن شخص است.

سپس خریدار می تواند از طریق روش پایا، ساتنا و یا حساب به حساب دریک یا چند تراکنش با شناسه واریزی که دریافت نموده است از مبدا شماره شبا یا شباهایی که در هنگام دریافت شناسه واریز ثبت کرده به مقصد شماره شبای اعلام شده واریزی انجام دهد.

پس از انتقال موفق وجه توسط سرویس های بانکی به حساب مقصد که بر اساس زمان بندی تسویه حساب بر اساس دستورالعمل بانکی ممکن است ۱۵ دقیقه تا چند ساعت زمان ببرد، اطلاعات تراکنش توسط پِی زیتو دریافت و کیف پول واریز کننده شارژ خواهد شد و کاربر می تواند از طریق موجودی کیف پول خود اقدام به خرید و سفارش از سایت شما نماید.

سیکل واریزی ها جهت تایید تراکنش های شناسه دار کاربر:

۱- حساب به حساب ملت: در صورتی که کاربر شما از طریق بانک ملت و روش حساب به حساب اقدام به واریز کند بصورت آنی تسویه می شود و پس از تسویه با حداکثر اختلاف ۱۵ دقیقه ای به کیف پول مشتری در سایت شما اضافه خواهد شد.

۲- واریز از طریق ساتنا: تراکنش هایی اکه از طریق ساتنا انجام می شوند در روزهای کاری در ساعت ۸ الی ۱۴:۳۰ حداکثر بعد از ۳۰ دقیقه تسویه و در خارج از این ساعات به روز کاری بعدی موکول خواهد شد، و پس از تسویه با اختلاف حداکثر ۱۵ دقیقه ای به کیف پول مشتری در سایت اضافه خواهد شد.

۳- تراکنش های پایا: تراکنش هایی که از طریق پایا انجام شوند در روز های کاری در ۴ نوبت ساعت‌های ۳:۴۵ صبح، ۹:۴۵ صبح، ۱۲:۴۵ ظهر و ۱۸:۴۵ عصر و در روزهای تعطیل در ساعت ۱۲:۴۵ تسویه خواهند شد و پس از تسویه با اختلاف زمانی حداکثر ۱۵ دقیقه ای به کیف پول مشتری در سایت اضافه خواهد شد.

نکات استفاده از واریز شناسه دار:

۱- شماره شبا‌(ها) یا شماره حساب (هایی) که از آن واریز انجام می شود حتما باید همانی باشد که در هنگام دریافت شناسه معرفی شده است در غیر این صورت تراکنش پس از ۷۲ ساعت برگشت داده می شود.

۲- در هنگام ثبت درخواست شناسه واریز شما می توانید یک شماره شبا یا چند شماره شبا مرتبط با شخصی که اطلاعاتش را وارد نموده اید ثبت کنید که پس از تایید می توانید از طریق آن شماره شباها و شناسه واریز دریافتی اقدام به پرداخت کنید.

۳- در هنگام درخواست شناسه واریز حتما لازم نیست حساب واریز کننده متعلق به خود کاربر سایت باشد ولی حتما باید برای شماره شبای شخص دیگر با مشخصات همان شخص درخواست شناسه واریز ثبت گردد.

۴- هر واریزی از طریق شناسه های واریز موجود در حساب کاربری مستقیما به کیف پول همان کاربر انتقال داده می شود وکیف پول کاربر معادل آن مبلغ شارژ می شود.

۵- شناسه های واریز هیچگاه منقضی نمی شوند و هر پرداختی که توسط آن شناسه انجام شود پس گذراندن زمان مربوطه در بانک مستقیما وارد کیف پول کاربر در پِی زیتو خواهد شد.

۶- شناسه  واریز تولید شده دائمی است و برای هر حساب(های) بانکی فقط یکبار نیاز است کاربر مراحل دریافت شناسه واریز را انجام دهد و برای پرداخت های بعدی فقط کافیست از طریق شناسه ای که قبلا ایجاد شده واریز را انجام دهد.

۷- کاربر می تواند برای هر حساب بانکی خود یک شناسه جدا یا یک شناسه مشترک برای همه حساب‌های بانکی خود درخواست و ثبت نمایند.

۸- در هنگام انجام تراکنش های پایا، ساتنا و یا حساب به حساب در اپلیکیشن های پرداخت، عابربانک و یا حتی واریز از طریق فیش در بانک ها فیلدی وجود دارد به نام شناسه واریز که تکمیل آن اختیاری است، در تراکنش های از این دست کاربران باید شناسه واریزی که دریافت کرده اند را در این فیلد ثبت کنند در غیر این صورت تراکنششان تایید نخواهد شد.

واریز شناسه دار در جوملا و وردپرس

پِی زیتو اولین افزونه‌ای است که سرویس واریز شناسه دار را برای همه پلاگین ‌های وردپرس و کامپوننت های جوملا فراهم نموده است و کاربران نسخه حرفه‌ای پِی زیتو می توانند با گرفتن دسترسی های مربوط به واریز شناسه دار از سایت جیبیت اقدام به استفاده از این سرویس محبوب در سایت خود کنند.

همانطور که متوجه شدید بدلیل رویش های متنوع پرداخت در سرویس واریز شناسه دار، فاصله بین پرداخت کاربر تا تایید آن در سایت توسط پِی زیتو بین ۳۰ دقیقه تا چند ساعت می تواند متفاوت باشد.

افزونه های فروشگاهی وردپرس و جوملا معمولا برای سرویس های پرداخت آنلاین لحظه‌ای طراحی شده اند، زمان در نظر گرفته شده در این افزون ها در جلسه (سیشن) محدود است و هر تراکنش بعد از ایجاد فقط چند دقیقه فرصت آن را دارد که به سرویس پرداخت متصل شده و پرداخت موفق انجام شود و در صورتی که زمان آن طولانی شود آن تراکنش منقضی خواهد شد.

به این دلیل عملا امکان استفاده از درگاه واریز شناسه دار بصورت مستقیم بر روی افزونه های فروشگاهی وردپرس و جوملا وجود ندارد، ولی جای نگرانی ندارد و پِی زیتو این مشکل را برطرف نموده است !

در پِی زیتو شما می توانید با فعال نمودن ویژگی کیف پول پِی زیتو از کاربرانی که قصد استفاده از درگاه واریز شناسه دار را دارند بخواهید ابتدا در سایت شما اقدام به شارژ کیف پول خود از طریق واریز شناسه دار نموده و هر موقع واریز تکمیل و مبلغ در کیف پولشان شارژ شد، سپس اقدام به خرید اصلی خود در سایت کنند و مبلغ تراکنش را نیز از طریق موجودی کیف پول خود پرداخت نمایند.

برای راه اندازی و تنظیم سرویس واریز شناسه دار در وردپرس و جوملا می توانید به آموزش تنظیم واریز شناسه دار مراجعه نمایید.