وبلاگ پِی زیتو

ویژگی جدید انتخاب درگاه در صفحه صورتحساب فروشگاه
اخبار

ویژگی جدید انتخاب درگاه در صفحه صورتحساب فروشگاه

یکی از درخواست ها و نیازهای کاربران پِی زیتو این بود که مشتریان در هنگام خرید بدون انتقال به یک صفحه جدید در همان صفحه صورتحساب فروشگاه بتوانند از میان درگاه های فعال در پِی زیتو، درگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

این ویژگی اکنون به پِی زیتو اضافه شده است که این مقاله با توضیحات کامل به آن خواهیم پرداخت.

علت نیاز به این ویژگی چه بود ؟

تا قبل از این ویژگی اگر مدیر سایت تمایل به اتصال وبسایتش به چند درگاه پرداخت از طریق پِی زیتو را داشت، فقط از دو روش می توانست این مورد را پیاده سازی کند و در غیر این دو روش مجبور بود که کاربران را فقط به یک درگاه پرداخت مشخص متصل نماید.

۱- درگاه پرداخت هوشمند: در این روش باید درگاه پرداخت هوشمند را فعال می کرد و وقتی کاربر پی زیتو را به عنوان درگاه پرداخت انتخاب می کرد، درگاه هوشمند به صورت خودکار مشتری را به یکی از درگاه های فعال متصل می نمود.

معایب این روش: عدم امکان انتخاب درگاه توسط مشتری، نیاز به تهیه نسخه تجاری یا حرفه‌ای پِی زیتو

۲- نمایش صفحه صورت حساب پِی زیتو: در این روش مدیر سایت باید نمایش صفحه صورت حساب پِی زیتو را فعال می کرد، در این روش کاربر پس از فشردن دکمه پرداخت در صفحه تسویه حساب فروشگاه به یک صفحه دیگر منتقل می شود و در آن صفحه می توانست از میان درگاه های موجود یک درگاه را انتخاب نموده و به درگاه پرداخت متصل شود.

معایب این روش: اضافه شدن یک مرحله جدید به مراحل پرداخت، پیچیده شدن مراحل پرداخت

ويژگی انتخاب درگاه در صفحه صورتحساب فروشگاه

در ویژگی جدید اضافه شده، کاربر می تواند در همان صفحه صورتحساب فروشگاه خود جایی که پِی زیتو را به عنوان درگاه انتخاب می کند، درگاه پرداخت مورد نظر خود را نیز از میان درگاه های فعال انتخاب کند و بدون انتقال به صفحه دیگر، مستقیم به صفحه درگاه متصل شود و تجربه کاربری خوبی را از خرید خود به خاطر بسپارد.

با فعال نمودن این گزینه در واقع بدون استفاده از درگاه هوشمند و بدون نیاز به فعالسازی صفحه صورت حساب پِی زیتو مشتری می تواند از میان چند درگاه فعال در پِی زیتو در همان صفحه فروشگاه یک درگاه را انتخاب نموده و به آن متصل شود.

 

انتخاب درگاه در صفحه صورتحساب پِی زیتو

نحوه فعالسازی این ویژگی

توجه: این ویژگی در حال حاضر تنها برای پلاگین ووکامرس پیاده سازی شده است و در صورتی که به این ویژگی در پلاگین های دیگر وردپرس یا جوملا نیاز دارید حتما به پشتیبانی پِی زیتو اطلاع دهید تا در اسرع وقت پیاده سازی شود.

برای استفاده از این ویژگی در ووکامرس لازم است نسخه پِی زیتو شما 1.1.8 یا بالاتر و اَدآن ووکامرس پِی زیتو نیز نسخه 1.1.1 یا بالاتر باشد.

در پِی زیتو بر روی منوی تنظیمات کلیک نموده سپس زبانه افزونه ها را انتخاب می کنیم و پس از آن زبانه ووکامرس را انتخاب می کنیم، در این صفحه گزینه نمایش درگاه ها در صورت حساب را فعال نموده و ذخیره نمایید.

نکته بسیار مهم !

بسیاری از امکانات افزونه دستیار پرداخت پِی زیتو در صفحه صورتحساب پِی زیتو در دسترس می باشد و فعال نمودن این صفحه برای استفاده از بسیاری امکانات پِی زیتو الزامی است، مانند: درگاه کیف پول، کدتخفیف، بن تخفیف، درگاه اسنپ‌پی و ...

این ویژگی جدید که در این مقاله با آن آشنا شدیم بیشتر برای سایت‌هایی کاربرد دارد که به هیچ یک از امکانات و ویژگی های دیگر پِی زیتو نیاز ندارند و صرفا می خواهند از امکان اتصال فروشگاه به درگاه های پرداخت استفاده کنند.