وبلاگ پِی زیتو

درگاه پرداخت کارت به کارت آنلاین پِی زیتو
اخبار

درگاه پرداخت کارت به کارت آنلاین پِی زیتو

درگاه پرداخت کارت به کارت آنلاین پِی زیتو یا دقیق تر اگر بخواهیم بگوییم "سرویس تایید آنی تراکنش های کارت به کارت" پِی زیتو امکانات بی نظیری در اختیار مدیران فروشگاه ها و آنلاین شاپ‌ها قرار می دهد.

این سرویس به وبسایت شما متصل شده و تراکنش های کارت به کارت را بصورت آنی شناسایی و تایید می کند، همینطور امنیت تراکنش های کارت به کارت را افزایش می دهد.

 

 

توجه: این سرویس هیچ اقدامی در زمینه با جابجایی وجه، انتقال وجه، کارت به کارت و ... انجام نمی دهد. بلکه فقط انتقال وجه انجام شده به حساب مدیر سایت را از طریق دریافت پیامک واریز بانک بصورت خودکار و آنی بررسی نموده و در صورتی که انتقال وجه با موفقیت انجام شده باشد آن را شناسایی و تراکنش کاربر را در سایت تایید می کند.

سرویس درگاه پرداخت تایید آنلاین تراکنش های کارت به کارت که توسط پِی زیتو ارائه شده علاوه بر تایید آنی تراکنش های انجام شده از طریق کارت به کارت، مشکلات امنیتی تراکنش‌های کارت به کارت که اکثرا به ضرر مدیر فروشگاه و فروشنده بود را نیز برطرف می کند.

سرویس تایید آنی تراکنش های کارت به کارت پِی زیتو در زمینه با فرآیند انتقال کارت به کارت اقدامی انجام نمی دهد این سرویس بستری را فراهم می کند تا در زمانی که مشتریان فروشگاه شما از طریق کارت به کارت اقدام به خرید محصولات شما کردند پرداختشان همان لحظه و بصورت آنی بررسی و در صورت پرداخت موفق بصورت خودکار تراکنششان تایید شود و محصول خود را دریافت نمایند. همینطور از بروز جرائم و تخلفات مربوط به کارت به کارت مثل فیشینگ، کلاهبرداری سه طرفه و کارت سرقتی جلوگیری می کند.

 

ویژگی ها و موارد سرویس پرداخت آنلاین کارت به کارت پِی زیتو:

۱- تایید آنی و خودکار تراکنش های کارت به کارت

۲- بدون نیاز به اینماد و کد پیگیری مالیاتی

۳- احراز هویت پرداخت کننده و موارد امنیتی سرویس

۴- هزینه ها و بانک های مورد پذیرش سرویس

۵- راه اندازی و استفاده از درگاه کارت به کارت آنلاین

 

تایید آنی و خودکار تراکنش های کارت به کارت

در سرویس درگاه کارت به کارت آنلاین کاربران وقتی به مرحله پرداخت می رسند و درگاه کارت به کارت پِی زیتو را انتخاب می کنند، به یک صفحه مشابه به صفحه درگاه های پرداخت معمولی در سایت شما منتقل می شوند که در آن صفحه مبلغی که باید پرداخت کنند و همینطور شماره کارت و نام دارنده کارت به آنها نمایش داده می شود و لازم است از طریق روش های معمولی کارت به کارت مثل: موبایل بانک، اینترنت بانک یا اپلیکیشن های پرداختی مانند آپ، ۷۸۰ و... مبلغ مورد نظر را به کارت اعلام شده در سایت واریز کنند.

در صورتی که تراکنش به درستی انجام شود سایت بصورت خودکار این واریز را شناسایی نموده و تراکنش مشتری را تایید و کاربر را به صفحه تراکنش موفق منتقل می کند.

درگاه پرداخت تایید آنی تراکنش های کارت به کارت پِي زیتو این شناسایی و تایید را از طریق پیامک واریز تراکنش انجام میدهد و تمام این مراحل بصورت کاملا سیستمی و خودکار در هر ساعتی از شبانه روز مانند درگاه های پرداخت معمولی قابل انجام است و نیازی به دخالت اوپراتور و تایید او نخواهد بود.

 

بدون نیاز به اینماد و کد پیگیری مالیاتی

همانطور که در بالا متوجه شدید این سرویس عملیاتی در زمینه با انتقال وجه انجام نمی دهد بلکه عملیات انتقال وجه کارت به کارت را خود مشتری از طریق اپلیکیشن های مجاز انجام میدهد و این سرویس صرفا بررسی انجام عملیات کارت به کارت را بصورت اتوماتیک انجام می دهد و در صورتی که تراکنش موفق بود بصورت خودکار اقدام به تایید آن در سایت شما می کند.

در نتیجه استفاده از این سرویس نیازی به داشتن اینماد و کد پیگیری مالیاتی ندارد و می توانید بدون این موارد از این سرویس در سایتتان استفاده کنید و چیزی مشابه با یک درگاه پرداخت آنلاین داشته باشید.

 

احراز هویت و موارد امنیتی سرویس

از معضلات تراکنش های کارت به کارت به روش سنتی امکان بروز جرایم و تخلفات متعدد است که امکانات سرویس پِی زیتو از بروز آنها جلوگیری می کند، در ادامه با این تخلفات آشنا می شویم:

- پرداخت با کارت سرقتی: در این کلاهبردای سارق از یک کارت سرقتی هزینه محصول و خدمات شما را واریز می کند و شما محصول را دراختیار او قرار می دهید.

- کلاهبرداری سه طرفه: فرض کنید در فروشگاه شما تلوزیونی به ارزش 10 میلیون تومان وجود دارد. در این روش سارق در شبکه های اجتماعی یا اپلیکیشن هایی مثل دیوار ادعا می کند که کالایی برای فروش دارد مثلا یک لپ تاپ به قیمت 10 میلیون تومان. با توجه به این که زیر قیمت بازار است خریدار سریعا پیدا می شود و به خریدار جهت واریز وجه شماره کارت شما را می دهد و خریدار مبلغ خرید لپ تاپ را به کارت شما که مدیر فروشگاه هستید واریز می کند. جناب سارق با فیش واریز کارت به کارت 10 میلیون تومانی به فروشگاه شما مراجعه می کند و تلوزیون 10 میلیونی را از شما تحویل می گیرد و ناپدید می شود، از آن طرف زیان دیده پولش را به حساب شما واریز کرده و لپ تاپی تحویل نگرفته !

در هر دو حالت بدلیل اینکه پول به حساب شما واریز شده، شخص زیان دیده از شما شکایت خواهد کرد و بدون تعارف اگر خیلی خوش‌شانس باشید فقط محکوم به جبران خسارت شخص زیان دیده می شوید، یعنی محصول و کالای شما از دستتان می رود و پول واریزی را هم باید برگردانید! اما اگر بخواهیم بدبینانه به نتیجه دادگاه نگاه کنیم ممکن است علاوه بر جبران خسارت شخص زیان دیده، درگیر جریمه و یا حتی حبس نیز بشوید.

پی زیتو امکاناتی را در این سرویس کارت به کارت آنلاین اضافه کرده است که به شما کمک می کند احتمال بروز این جرایم و تخلفات را به حداقل برسانید که با آن آشنا خواهیم شد:

۱- احراز هویت پرداخت کننده: با این امکان از کاربر شماره موبایل و کدملی او درخواست می شود و بصورت خودکار این دو با یکدیگر تطبیق داده می شود و در صورتی که هر دو متعلق به یک شخص بود امکان ادامه پروسه پرداخت به کاربر داده می شود. البته سرویس احراز هویت پرداخت کننده یک سرویس اختیاری است که مدیر سایت می توانید آن را فعال یا غیرفعال کنید. 

اهمیت این سرویس در این است که پس از احراز هویت شما با یک شخص حقیقی روبرو هستید که در حال انجام این تراکنش است و هر مشکلی اگر در آینده رخ دهد شما به راحتی می توانید با مشخصات وارد شده به شخصیت حقیقی واریز کننده دست پیدا کنید.

۲- ارسال رمز یکبار مصرف: با توجه به این که این احتمال وجود دارد احراز هویت با اطلاعات شخص دیگری انجام شود. با این سرویس در هر تراکنش برای موبایل احراز شده یک پیامک حاوی نام فروشگاه، مبلغ پرداختی و ... ارسال می شود که شامل رمز یکبارمصرف است. تنها در صورتی که این رمز در سایت وارد شود کاربر می تواند مراحل خرید را ادامه دهد. البته سرویس ارسال رمز یکبار مصرف یک سرویس اختیاری است که مدیر می تواند آن را فعال یا غیرفعال کنید. 

اهمیت این سرویس در این است که حتی اگر پرداخت کننده از شماره موبایل و کدملی شخص دیگری برای احراز هویت استفاده کرده باشد، نمی تواند به رمز یکبار مصرفی که برای موبایل او ارسال شده دسترسی پیدا کند و نمی تواند مراحل پرداخت را ادامه دهد.

۳- محدودیت زمانی برای هر تراکنش: پس از مراحل احراز هویت و ایجاد تراکنش برای انجام هر تراکنش محدود زمانی ۲۰ دقیقه وجود دارد که این محدودیت کمک زیادی به جلوگیری از کلاهبرداری سه طرفه می کند که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

۳- مبالغ متغیر و غیر همسان: وقتی کاربر اقدام به پرداخت از طریق درگاه کارت به کارت آنلاین پِی زیتو می کند، این سرویس بصورت خودکار یک عدد دو یا سه رقمی به انتهای مبلغ پرداختی اضافه می کند. به عنوان مثال اگر مبلغ پرداختی 2,000,000 ریال باشد در هنگام استفاده از درگاه کارت به کارت پِی زیتو در صفحه پرداخت مبلغ پرداختی عددی مشابه 2,000,075 ریال خواهد بود و کاربر دقیقا باید همان مبلغ را واریز کند تا تراکنش او تایید شود. این عدد اضافه شده یک عدد غیرتکراری است و برای همه تراکنش ها متفاوت است.

چند دلیل مهم برای این ویژگی وجود دارد:

الف: با توجه به این که عدد واریزی در هر تراکنش متغییر است و زمان واریز هم محدود است امکان انجام کلاهبرداری برداری ۳ طرفه تقریبا به صبر می رسد.

ب: با توجه به این که امکان دارد چند مشتری همزمان اقدام به خرید یک محصول با قیمت مشابه کنند این عدد متغییر انتهای مبلغ باعث جلوگیری از تداخل در تشخیص این تراکنش ها می شود.

 

هزینه ها و بانک های مورد پذیرش سرویس

سرویس درگاه کارت به کارت پِی زیتو برای بررسی و تایید تراکنش ها از پیامک های واریز تراکنش بانک‌ها استفاده می کند، در حال حاضر بانک هایی که شما به عنوان مدیر می توانید در آن حساب داشته باشید تا وجه واریزی به کارت شما واریز شود بانک های تجارت، ملی و صادرات است.

ولی محدودیتی برای مشتریان شما وجود ندارد و آنها می توانند از هر بانکی و با هر کارتی از شما در این سرویس خرید انجام بدهند.

نکته مهم: همانطور که میدانید هر یک از بانک ها برای ارسال پیامک تراکنش یک حداقل مبلغی در نظر گرفته اند که در صورتی که مبلغ از این عدد کمتر باشد پیامک واریز ارسال نمی کنند، در نتیجه پِی زیتو نیز در صورتی که مبلغ یک تراکنش آن کمتر از این اعداد باشد امکان انجام تراکنش را از طریق این سرویس به مشتری نمی دهد اما برای آن راه حل داریم که در ادامه اشاره می کنیم.

اسم بانک‌ها به ترتیب اولویت پیشنهادی ما همراه با حداقل مبلغ دریافت پیامک واریز وجه در آن‌ها را معرفی می کنیم:

۱- بانک تجارت (حداقل مبلغ ارسال پیامک: ۲۰ هزار تومان)

۲- بانک ملی (حداقل مبلغ ارسال پیامک: ۳۰ هزار تومان)

۳- بانک صادرات (حداقل مبلغ ارسال پیامک: ۵۰ هزار تومان)

برای این مشکل ما در پِی زیتو امکانی به عنوان کیف پول داریم که شما با فعال کردن آن در صورتی که مبلغ تراکنش پایین تر از حد مجاز بود به مشتریتان می توانید اعلام کنید که کیف پولشان را با یک مبلغ مجاز شارژ کنند و سپس از طریق موجودی کیف پول خودشان اقدام به پرداخت تراکنش مورد نظر نمایند.

سرویس پرداخت آنلاین پِی زیتو بر روی هر سه نسخه پِی زیتو یعنی رایگان، تجاری و حرفه‌ای قابل استفاده است و هزینه های آن به شرح زیر می باشد:

- کارمزد هر تراکنش موفق : 1 درصد تا سقف 5000 تومان

- تطبیق کدملی و موبایل (اختیاری و در صورت فعال بودن): 1500 تومان

- پیامک تایید تراکنش برای هر پیامک (اختیاری در صورت فعال بودن): 120 تومان

- استعلام اطلاعات کارت مدیر (در هنگام تنظیمات بخش مدیریت): 500 تومان

نکته: مورد آخر در زمینه با تنظیمات بخش مدیریت است و فقط یکبار در هنگام ثبت شماره کارت مدیر استفاده می شود.

 

راه اندازی و استفاده از درگاه کارت به کارت آنلاین

استفاده از سرویس درگاه کارت به کارت آنلاین بسیار ساده است که شما می توانید با مراجعه به آموزش اتصال سایت به درگاه پرداخت کارت به کارت پِی زیتو به راحتی مراحل راه اندازی را انجام دهید.

هر سوال و مشکلی اگر داشتید می توانید از طریق گفتگوی زنده، تلگرام، واتس آپ و دیگر راه های تماس موجود در سایت به صورت ۲۴ ساعته با ما در تماس باشید